فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات یک اصطلاح کاملاً گسترده است. فیزیوتراپیست ها در بسیاری از جنبه های مختلف ستون فقرات آموزش دیده اند. از توانبخشی بیماران مبتلا به آسیب های نخاعی یا بیماری های ستون فقرات سیستمیک (مانند اسپوندیلیت آنکیلوزان) تا درمان بیماری هایی مانند درد کمر و گردن.

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی سروستان (فیزیوتراپی در پاسداران) بیماران مبتلا به تحریکات عصبی ارجاع شده از ستون فقرات، آسیب ها و دردهای عضلانی و درد در همه مفاصل از جمله ستون فقرات را درمان می کنند.

کمردرد یا گردن درد شما منحصر به شماست. علت، نوع و محل درد اغلب برای هر فردی منحصر به فرد است. این به این معنی است که برای همه کمردردها “راه حل” واحدی وجود ندارد. معمولاً ارزیابی کامل عوامل دخیل کلید دستیابی به راه حلی است که برای شما کارآمد باشد.

فیزیوتراپیست آموزش دیده ستون فقرات ما نیز می تواند با گزینه های درمانی متعدد و برنامه توانبخشی هدفمند به شما کمک کند. فیزیوتراپیست شما با شما همکاری خواهد کرد تا توانایی های حرکتی شما را بازیابی کند تا از حرکت مجدد با درد کمتر لذت ببرید.

برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که فیزیوتراپی ستون فقرات به درمان آن ها کمک می کنند، مربوط به کمردرد و گردن درد است. کمردرد یکی از دلایل اصلی اختلالات عملکردی و محدودیت‌های فعالیت در سراسر جهان است. همچنین نشان داده شده است که باعث افزایش روزهای مرخصی کارمندان و دوری از محل کار می شود.

فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات

هدف فیزیوتراپی کمک به بازیابی الگوهای حرکتی طبیعی ستون فقرات برای کمک به درد و پیشگیری از آن است. ما این کار را از طریق حرکت های مفصلی، تکنیک های بافت نرم و همچنین آموزش بهبود حرکت از طریق تحرک، انعطاف پذیری و تمرینات تقویتی انجام می دهیم. آموزش وضعیت بدن برای سلامت ستون فقرات حیاتی است، به خصوص اگر تمام روز پشت میز بنشینید. فیزیوتراپی شامل اصلاح ارگونومی یا وضعیت میز کار شما خواهد بود.

تحقیقات نشان داده است که ورزش به ویژه بهترین راه حل برای درمان و بهبود کمردرد است. هر شکلی از ورزش خوب است، به شرطی که در آن زیاده روی نکنید. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما در مورد مناسب ترین تمرینات برای شما و همچنین نحوه پیشرفت آنها توصیه کند. ورزش هایی مانند پیلاتس، یوگا یا پیاده روی ساده می تواند به کاهش درد کمک کند.

در مواردی، مداخله جراحی برای درد گردن و کمر مورد نیاز است. این بیشتر در موارد شدید است، مانند زمانی که عصب تحت فشار است و قدرت در امتداد ماهیچه‌هایی که آن عصب را تامین می‌کند از دست می‌رود. چندین روش جراحی وجود دارد، اما این روزها محافظه کارانه ترین درمان از جمله فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات قبل از جراحی توصیه می شود. اگر جراحی آخرین گزینه باشد، فیزیوتراپی اغلب به شکل توانبخشی قبل از جراحی توصیه می شود. این بدان معناست که تمریناتی برای کمک به تقویت عضلات اطراف قبل از جراحی توصیه می شود، که نشان داده شده است که منجر به بهبودی سریعتر پس از جراحی می شود.

پس از جراحی، فیزیوتراپی ستون فقرات نیز برای تقویت مداوم، اصلاح وضعیت بدن، مدیریت درد و توانبخشی کنترل حرکت توصیه شود.

اغلب بیماران مبتلا به بیماری های ستون فقرات، الگوهای حرکتی غیرطبیعی دارند که به طور قابل توجهی به درد آنها کمک می کند ، تغییر این الگوهای حرکتی یکی از راهکارهای فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در درمان مشکلات ستون فقرات است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی سروستان (بهترین فیزیوتراپی در پاسداران) ارائه می شود.

شایع ترین بیماری ها و اختلالات ستون فقرات

  • بیرون زدگی دیسک کمر و گردن
  • تنگی کانال نخاعی در گردن و کمر
  • لغزش مهره ها بر روی هم
  • شکستگی مهره ها
  • آسیب و درد سیاتیک
  • سندرم پیریفورمیس
  • کشیدگی عضلات و رباط های کمر
  • گرفتگی های عضلانی

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات – فیزیوتراپی دیسک کمر – فیزیوتراپی تنگی کانال نخاعی – فیزیوتراپی در پاسداران – فیزیوتراپی کمردرد – فیزیوتراپی گردن درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید